Firma Ferrero, producent batonika Duplo, wspiera i inspiruje młodych artystów. Od kilku lat...
Łódź Young Fashion 2019
Łódź Young Fashion to współtworzone przez Akademię Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi oraz miasto Łódź wydarzenie promujące młodych, obiecujących kreatorów mody z całego świata.
Podczas pięciu dni, od rana do wieczora organizowane były, m.in. gale, wernisaże, bezpłatne warsztaty, projekcje filmowe oraz panel poświęcony odpowiedzialnemu projektowaniu.
Batonik Duplo był obecny podczas trzech dni imprezy – na gali Złota Nitka, gali Łódź Young Fashion Awards oraz warsztatach. Tematem przewodnim konkursu Złota Nitka była „Przyszłość”, a jego zwycięzcą został Maciej Jóźwicki. Najważniejszym kryterium konkursowym była użyteczność kolekcji, jednak jury brało pod uwagę także świeże spojrzenie na światowe trendy i odwagę w prezentowaniu własnego stylu. Taka właśnie okazała się kolekcja „Wiesia” Macieja Jóźwickiego, która opowiadała historię Polski oraz słowiańskiej kultury. Nie mogło w niej zabraknąć delikatnych koronek, góralskich haftów oraz printu inspirowanego słynną ceramiką Bolesławiec, a wszystko to w nowoczesnym wydaniu. Swoje propozycje młody projektant podsumował tak: „Przyszłość nie mogłaby istnieć bez tego, co już minęło”.
Gala Łódź Young Fashion Awards to finał i najważniejszy pokaz całego wydarzenia. Jest to międzynarodowy konkurs dla projektantów – profesjonalistów i debiutantów. W 2019 roku wzięło w nim udział 12 designerów z całego świata. Tematem przewodnim była „Metropolia”. Zwyciężczynią została Marlou Breuls i jej kolekcja „The icon collection”, która została nazwana awangardową, nieoczywistą i zachwycającą. Jury doceniło przede wszystkim wysoką kreatywność projektów i ich doskonałe wykonanie.
Podczas Łódź Young Fashion 2019 odbyła się również Gala Dyplomowa, podczas której można było zobaczyć pokaz najlepszych tegorocznych kolekcji dyplomowych Instytutu Ubioru łódzkiej ASP. Główne nagrody dla uczestników tego święta studenckiej mody trafiły do Agnieszki Szlagi za kolekcję „Walka piękna i brzydoty w nowej estetyce ubioru. Kolekcja ubiorów damskich” (nagroda Rektora – 10 tys. zł) oraz Magdaleny Pupczyk, za propozycję „Nomadyczna koncepcja współczesności”.
W trakcie kreatywnych zajęć z pogranicza mody i sztuki uczestnicy mogli zagłębić się w artystycznym podejściu do projektowania ubioru.
Jednym z paneli warsztatowych były zajęcia prowadzone przez Edytę Klaper zatytułowane „Stylowe inspiracje z batonikiem Duplo”. Celem warsztatu organizowanego wspólnie z marką było wspieranie młodych projektantów w ich rozwoju i pasji tworzenia. Uczestnicy warsztatu, zainspirowani batonikiem Duplo, za pomocą przygotowanych przez organizatorów dodatków krawieckich, farb i flamastrów stworzyli własną wizję koszulki. Finalny projekt miał podkreślać kobiecość i delikatność oraz być nowoczesny, zgodny z trendami.